.

 

PANAS!

Thursday, November 19, 2009


Persidangan DUN negeri Kedah ditangghkan sehingga Ahad ini disebabkan oleh keadaan Dewan yang agak panas kerana masalah penghawa dingin yang tidak berfngsi dengan baik.


Speaker Datuk Dr Abdul Isa Ismail mengumumkan penanggguhan itu selepas menerima cadangan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak untuk menangguhkan persidangan hari ini, yang disokong Datuk Phahrolrazi Zawawi (PAS-Pengkalan Kundor).


"Peristiwa ini pertama kali berlaku, memandangkan keadaan dewan yang panas, saya menangguhkan sidang dewan ini pada hari Ahad (22 Nov)," katanya.



Apakah panas sangat ka dewan sehingga terpaksa membatalkan perbahasan berkaitan dengan keperluan rakyat? Atau mungkin Ketua Pembangkang juga berfikiran seperti YB-YB Kerajaan? 


Sepatutnya sediakan kipas angin jika YB-YB amat ambil berat tentang rakyat dan segera membahaskan apa-apa keperlan rakyat. Apalah yang lebih penting selain rakyat?


Mungkin selama ini tiada isu panas dalam dewan sehingga semua YB tidak pernah merasa panas dan apabila air con rosak sedikit mereka sudah tidak tahan dengan kepanasan sekitar?


Sekali sekala saya rasa biarlah kita rasa macamana petani-petani yang berjemr kepanasan di tengah bendang. Jangan asyik nak selesa saja.

 
 
 

Nasional

Rencana

Agama

 
Copyright © Kedah Times